Σάββατο 23 Ιουλίου 2022

Είναι το Αρχαιολογικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης το βασικό κύτταρο πολιτισμού στον Δήμο;

 

Αλεξανδρούπολη 23/7/2022

 

Είναι το Αρχαιολογικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης το βασικό κύτταρο πολιτισμού στον Δήμο;

Το ενδιαφέρον μου και οι δημόσιες παρεμβάσεις μου για το Αρχαιολογικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης   είναι λίγο πολύ γνωστές.[1]  Την 25η Ιουνίου πραγματοποιήθηκαν για 2η φορά εγκαίνια από την   Υπουργό  Πολιτισμού, κ.  Λίνα Μενδώνη, στα οποία   δεν παραβρέθηκα, όχι γιατί ήμουν αντίθετος με την εκδήλωση, αλλά γιατί με ενδιέφερε και με ενδιαφέρει η ουσία. Ήθελα δηλαδή, να επισκεφτώ το Αρχαιολογικό Μουσείο σε χρόνο που θα είχα  τη δυνατότητα  να «συνομιλήσω»  μ’ αυτό.  Το Αρχαιολογικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης και  το  έμψυχο δυναμικό που εργάστηκε για αυτό,  μου επιφύλαξαν μια ευχάριστη έκπληξη. Το Μουσείο μπορεί να  είναι ένα μικρό περιφερειακό μουσείο αλλά είναι ένα μεταμοντέρνο  μουσείο  που εκπληρώνει επάξια τον κατεξοχήν σκοπό του. Συναντά δηλαδή,  το κοινωνικό πεδίο μάθησης, όπου δημιουργικές ιδέες, συναισθήματα και σχέσεις τόσο μεταξύ των ανθρώπων όσο και μεταξύ ανθρώπων και αντικειμένων  βρίσκουν χώρο έκφρασης και ανάπτυξης.  Αυτό σημαίνει ότι το Αρχαιολογικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης είναι πλέον το βασικό κύτταρο πολιτισμού στην υπηρεσία της κοινωνίας του Έβρου. Ο επισκέπτης δε θα το επισκεφτεί μόνο μία ή δύο φορές, αλλά θα αποτελεί έναν από τους κατεξοχήν χώρους εκπαίδευσης και διαβίου εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό είναι απαραίτητο να ενώσουμε τη φωνή μας με τους εργαζομένους του  Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, οι οποίοι με αφορμή τα εγκαίνια του Αρχαιολογικού Μουσείου Αλεξανδρούπολης κατέθεσαν υπόμνημα στην Υπουργό Πολιτισμού που ζητούν «τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων εργαζόμενων και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αυξήσεις στους μισθούς και εξασφάλιση δωρεάν πρόσβασης στο μουσείο για όλους τους κατοίκους και τους επισκέπτες».[2] Ωστόσο, γνωρίζοντας  τις μνημονικές υποχρεώσεις αλλά και τις διαχρονικές παθογένειες της πολιτισμικής πολιτικής που ακολουθεί η χώρα μας, νομίζω πως είναι απαραίτητο να συσταθεί υπό τη διεύθυνση και καθοδήγηση της Προϊσταμένης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Έβρου ολιγομελής εθελοντική διεπιστημονική ομάδα, η οποία θα προάγει και θα βοηθήσει στους σκοπούς του Αρχαιολογικού Μουσείου. 

Τώρα σε  ό,τι αφορά τη μόνιμη έκθεση  του Αρχαιολογικού Μουσείου Αλεξανδρούπολης, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι  παρουσιάζονται περισσότερα  από 1.000 ευρήματα προερχόμενα από ανασκαφές και επιφανειακές έρευνες στο χερσαίο τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου. Η  χρονολογική έκταση εκτείνεται από την   τροφοσυλλεκτική εποχή έως τις αρχές του 3ου αιώνα μ.Χ.   Πρόκειται για αγγεία πήλινα, γυάλινα, χάλκινα και αργυρά, νομίσματα, γλυπτά, ταφικά, ειδώλια, στήλες-επιτύμβια, εργαλεία, τάματα, μινιατούρες οικιακής χρήσης κ.λπ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον  έχουν τα Τάματα – Αναθήματα προς τη θεά  Δήμητρα, η Στήλη με τον Ήρωα – Ιππέα, το πήλινο ανθρωπόμορφο αγγείο της νεολιθικής εποχής,  ο επιγραφικός θησαυρός  με θρακική γραφή και το ακέφαλο μαρμάρινο άγαλμα νέου. Ενδιαφέρον επίσης, έχει για τον επισκέπτη, τον μαθητή και τον φοιτητή και ο μικρός οδηγός του Αρχαιολογικού Μουσείου, τον οποίο επιμελήθηκε η Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Έβρου κα  Δόμνα Τερζοπούλου, στον οποίο,  μεταξύ άλλων, αναφέρονται και οι συντελεστές.

Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω πως ο  ρόλος και η υποχρέωση των αιρετών εκπροσώπων των πολιτών της περιοχής είναι να επισημαίνουν, να διεκδικούν και να απαιτούν  όλα εκείνα που θα συμβάλλουν στην καλύτερη ποιότητα ζωής των συμπολιτών, των επισκεπτών και εν γένει στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής τους.  Ωστόσο, έχουν και την υποχρέωση να αναγνωρίζουν πράξεις που ολοκληρώθηκαν με επιτυχία  και προσδίδουν θετικό πρόσημο στην περιοχή. Αυτό το νόημα έχει και η παρούσα τοποθέτηση. Αν υπήρχε μια Δημοτική Αρχή που θα είχε ενδιαφέρον και στρατηγικό πολιτισμικό σχεδιασμό, ίσως, οι παρεμβάσεις μου να  μην είχαν καμιά  αξία. Αλλά …

Να θυμίσω  τα πεπραγμένα  αυτής της    αυτοδιοικητικής  ομάδας στην οποία ηγείται ο  κ. Ζαμπούκης  :

1)      Το κτίριο των Μύλων Μασούρα και το «Ελληνικό Ινστιτούτο Θρακικών Μελετών» που εγκαινίασε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, είναι κλειστά.

2)      Η Δημοτική Πινακοθήκη (αν και μικρή κατά την άποψή μου) όχι μόνο είναι κλειστή αλλά δημιουργείται  σύλλογος – με επικεφαλής διεθνή αναγνωρισμένο ζωγράφο - που θα αναζητήσει τα έργα που είχαν δωριθεί στον Δήμο. Επίσης, αναζητούνται και τα βαλσαμωμένα πτηνά, θηλαστικά, κ.ά.  από το άλλοτε Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.   

3)      Το φερόμενο ως Μουσείο Φυσικής Ιστορίας (στην ουσία  παιδότοπος) είναι κλειστό.

4)      Η Δημοτική Βιβλιοθήκη είναι υποστελεχωμένη, με αποτέλεσμα να μην καταφέρνει να παρέχει το  απαιτούμενο εκπαιδευτικό και πολιτισμικό έργο.  Να θυμίσω ότι ούτε τα ιστορικά πρακτικά των δημοτικών συμβουλίων δε διατίθενται σ’ αυτήν. Δε συζητώ για την πρότασή μου για   συνεργασία   με τα Γενικά Αρχεία του Κράτους με σκοπό την καθιέρωση ετήσιας  δράσης με θέμα «Μνήμη και Χώρος στην Αλεξανδρούπολη» για τη συγκέντρωση της άυλης πολιτισμικής κληρονομιάς.

5)      Στο Γραφείο Δημάρχου και όχι σε έναν Κοινωφελή Πολιτισμικό Οργανισμό  -όπως έχω προτείνει να ενταχθούν οι υπάρχουσες αλλά και οι νέες πολιτιστικές υποδομές που θα  δημιουργηθούν, όπως  το Δημοτικό   θέατρο Αλεξανδρούπολης- υπάγονται και υπολειτουργούν το  Θέατρο Αλτιναλμάζη, το Δημοτικό Ωδείο, η Φιλαρμονική, η   Δημοτική Βιβλιοθήκη και η κλειστή πινακοθήκη. Αυτό δε βοηθά στην απόκτηση  πολιτισμικής υπεραξίας, αλλά μάλλον εξυπηρετεί σκοπούς ψηφοθηρίας.

 

Κατά τα άλλα θέλουν και το Κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος …   αυτοδιοικητικές κινήσεις εντυπωσιασμού που συνειρμικά μας μεταφέρουν στον   Πεισίστρατο και  τον Ρωμαίο ποιητή Γιουβενάλη με τη γνωστή ρήση «άρτον και θεάματα» και την ελληνική κινηματογραφική παραγωγή   1967-1974…

 

                                                 

 

Δημήτριος Μερκούρης

Σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας Αλεξανδρούπολης και μέλος Δ.Σ. ΤΥΕΔΑ Α.Ε.

 

 



[1] (https://radiomax.gr/%CE%BF-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3/

https://www.evros24.gr/page/3/?s=%CE%9C%CE%B5%CF%81%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B7%CF%83

 https://www.alexpolisonline.com/2022/05/blog-post_94.html)

 

[2] https://www.aftodioikisi.gr/ergasiaka-asfalistika/ergasiaka-ypallilwn-ota/ergazomenoi-ypoyrgeioy-politismoy-apaitisan-monimopoiisi-symvasioychon-proslipseis-kai-ayxiseis/

Σάββατο 2 Ιουλίου 2022

Υβριδικός Πόλεμος και Κινηματογράφος

Δημήτρης Μερκούρης  2022


Εισαγωγή

 

Στις 24 Φεβρουαρίου 2022 ο Βλαντιμίρ Πούτιν εξαπέλυσε τον μεγαλύτερο πόλεμο στην Ευρώπη μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου,   με τη δικαιολογία ότι η  σημερινή πολιτική και στρατιωτική εξουσία της  Ουκρανίας έχει μετατραπεί σε δυτικό προτεκτοράτο  και  απειλεί τον ζωτικό χώρο   της Ρωσίας. Πολιτικοί αναλυτές[1] προειδοποιούν, γνωρίζοντας  την πολιτική «Κουλτούρα Ακύρωσης»[2] των αγγλοσαξόνων αλλά    και τα αντανακλαστικά της Ρωσίας περί «δίκαιου πολέμου».[3]Την έννοια αυτή πρόβαλε και ο Υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας Σεργκέι Λαβρόφ, όταν για πολλοστή φορά δηλώνει  «Η Δύση μάς κήρυξε έναν ολοκληρωτικό υβριδικό πόλεμο και είναι δύσκολο να προβλέψουμε πόσο θα διαρκέσει αυτό …».[4] Στον απόηχο της σύγκρουσης των μεγάλων δυνάμεων ο τραγικός Ουκρανικός λαός και ο Πρόεδρος τους  Βολοντίμιρ Ζελένσκι δήλωναν ότι «δεν θέλουν  να μείνουν στην ιστορία σαν τους 300 Σπαρτιάτες»[5].

Η δήλωση αυτή, που μπορεί να ερμηνευτεί ποικιλοτρόπως, αποτέλεσε το έναυσμα για την παρούσα εργασία. Οι αναφορές των εμπλεκομένων, όπως  Δύση και Ανατολή,   υβριδικός  πόλεμος  (Σολδάτος, 2017: 70-77) και   οι 300 Σπαρτιάτες δίνουν τη δυνατότητα να εξεταστεί  το ζητούμενο μέσα από ένα από τα πολλά μέσα που χρησιμοποιεί ο υβριδικός πόλεμος, τον κινηματογράφο. Για την εξέταση των παραπάνω επιλέχτηκε η ταινία «300», η οποία έχει σχετικό θέμα, πραγματεύεται τις ίδιες έννοιες και συμβολισμούς και επιπρόσθετα είχε μεγάλη εμπορική επιτυχία και απήχηση. Στόχος της  εργασίας είναι η διερεύνηση του πολέμου των αρχαίων χρόνων μέσα από την ιστορική έρευνα αλλά και η απεικόνισή του μετά την 11η Σεπτεμβρίου που η Αμερική ήρθε σε ρήξη με τον αραβικό κόσμο.  Η εργασία  επιχειρεί να διερευνήσει τις διάφορες, αλληγορικές και πολλαπλές  αναγνώσεις που ενέπνευσαν τους δημιουργούς της ταινίας  «300». 

Είναι γνωστό ότι   οι κυβερνήσεις, τα έθνη κράτη και κυρίως οι υπερδυνάμεις χρησιμοποιούν  την προπαγάνδα ως μέσο διαμόρφωσης της σκέψης   της κοινής γνώμης. Από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα έως και σήμερα τα τεχνολογικά επιτεύγματα  μετέβαλαν ριζικά τον τρόπο, τη μέθοδο και τα εργαλεία   διάδοσης  της πληροφορίας, η οποία είναι περιχαρακωμένη στο ιδεολογικό πλαίσιο Ανατολής – Δύσης.[6] Προκειμένου να εξεταστούν τα παραπάνω θέματα, η  ανάλυση θα εστιάσει  στο κινηματογραφικό έργο του Zack Snyder «300». Μια ταινία που προβλήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το  2007, περίπου επτά χρόνια μετά την 11η Σεπτεμβρίου και  τέσσερα χρόνια μετά την εισβολή των Αμερικανών στο Ιράκ.[7]Μια ταινία διαχρονική και επίκαιρη που προβάλλει  όλα  τα σημεία που προαναφέρθηκαν. Άλλωστε, ο Russell (2007: 13) είχε   δηλώσει ότι: «Οι κινηματογραφιστές χρησιμοποίησαν τη δύναμη της εικόνας  για να απεικονίσουν το παρελθόν, τόσο για να τονίσουν τη δική τους πολιτιστική θέση όσο και για να κάνουν πολιτικά και κοινωνικά ηχηρές δηλώσεις για το παρελθόν και το παρόν».

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξανδρούπολης την 6η Ιουνίου 2022 - Περιοχή Απολλωνιάδας

 



Αλεξανδρούπολη 8/6/2022

Δελτίο Τύπου

 

Το αξίωμα του δημοτικού συμβούλου και του συμβούλου της δημοτικής κοινότητας  χαίρει άμεσης δημοκρατικής νομιμοποίησης, αφού   προκύπτει από την εκλογή από το τοπικό εκλογικό σώμα με άμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία.  Ωστόσο,  ο αιρετός σύμβουλος έχει την υποχρέωση κατά την άσκηση των καθηκόντων του για την τήρηση των αρχών της νομιμότητας, της διαφάνειας, της αποδοτικότητας και της χρηστής διοίκησης,  αποβλέποντας πάντοτε στην εξυπηρέτηση του συμφέροντος του συνόλου των δημοτών και κατοίκων του δήμου.

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξανδρούπολης την   Ιουνίου 2022 κλήθηκα να «απολογηθώ» όχι στη βάση της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης, αλλά στο πλαίσιο προάσπισης από κάποιους της οικονομικής συναλλαγής, της προχειρότητας,  της παρανομίας, και της αταξίας. Όλων αυτών των χαρακτηριστικών δηλαδή, που λειτουργούν  σε βάρος  του συνόλου.

Ακούστηκαν πολλά και ιδιαίτερα από κάποιους, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να δημοσιοποιήσουν το αίτημά μου, που είναι αναρτημένο από τον Φεβρουάριο, αλλά προέβαλαν το γεγονός ότι δημοσιοποιήθηκαν συνομιλίες. Ναι, κύριοι δημοσιοποιήθηκαν οι συνομιλίες, γατί συνομιλούσαν δυο θεσμικά πρόσωπα για θέματα του Δήμου. Η συνομιλία δεν αφορούσε προσωπικές σχέσεις ή ιδιωτικά θέματα. Δε θα σταθώ σε όλα αυτά, ούτε και στις δεκάδες προτάσεις μου https://ermiss.blogspot.com/2019/09/blog-post_30.html,   αλλά   σε αυτά που νομίζω έχουν αξία και καταδεικνύουν το πολυεπίπεδο και πολυδιάστατο έλλειμμα μιας πεπαλαιωμένης και διαπνεόμενης πολιτικής αντίληψης η οποία είναι τροχοπέδη για την ανάπτυξη της περιοχής.

Καταρχάς, η  πλειοψηφία του  Δημοτικού Συμβουλίου δεν είχε στα χέρια του το έγγραφο αίτημά μου, ούτε και ενδιαφέρθηκε να αναγνωστεί στο σύνολό του. Στο αίτημά μου τέθηκαν επίσης, ζητήματα όπως:  Α) Οι φθαρμένες, σάπιες  πέργολες κατά μήκος όλης της παραλιακής οδού (Να σημειωθεί ότι δεν έχουν περάσει δύο χρόνια από την ολοκλήρωση του έργου) και Β) Η κούνια ΑΜΕΑ στο Πάρκο Εθνικής Αντίστασης, στο αίτημά μου ζητούσα ή να παρθούν μέτρα ασφαλείας ή να απομακρυνθεί,   πριν τραυματιστεί σοβαρά κάποιο παιδί.  

Εκείνο που ενδιέφερε ήταν η εξυπηρέτηση του αιτήματος κάποιων πολιτών, οι οποίοι από άγνοια τοποθετούσαν με αταξία τις βάρκες  στην περιοχή Απολλωνιάδας. Εκείνο που ενδιέφερε ήταν η αποποίηση των ευθυνών που προκύπτουν από τη μη αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων, αλλά και η διάθεση με πνεύμα προχειρότητας να φορτωθούν οι ευθύνες σε έναν νέο αυτοδιοικητικό, που ενδιαφέρθηκε για την αναβάθμιση της περιοχής.   

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης κάποιοι έφτασαν στο σημείο να πουν ότι παρανομούσαν τόσα χρόνια, αλλά τώρα θα τα φτιάξουν. Έφτασαν στο σημείο να προτρέψουν, με τον τρόπο τους, τους συνδημότες μας να κάνουν αυθαιρεσίες και τα τυχόν πρόστιμα που θα καταλογιστούν, να τα πληρώνει ο Δήμος, δηλαδή όλοι εμείς.  Υπήρχαν βέβαια, στην αίθουσα και οι γνωστοί Πόντιοι Πιλάτοι και ο αυτοαποκαλούμενος «Εντόπιος».

Κλείνοντας, θα επαναλάβω αυτό που δήλωσα και στο Συμβούλιο. Η Παραλιακή είναι η εικόνα της πόλης και κανένας δεν μπορεί να κάνει ό,τι θέλει και όπως θέλει. Αν οι βάρκες είναι νόμιμα εκεί, να παραμείνουν και να εξωραϊστεί  ο χώρος. Αν δεν είναι νόμιμα, να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις, ώστε να υπάρχει νομιμότητα και ευταξία.

    

Δημήτρης Μερκούρης

Σύμβουλος Δ.Κ. Αλεξανδρούπολης και μέλος Δ.Σ. Τ.Ι.Ε.Δ.Α.

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2022

Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων, αποκατάσταση της γέφυρας της περιοχής Πόταμου και ενίσχυση ή ανακατασκευή του οδικού δικτύου.

 




Αλεξανδρούπολη 02/06/2022

 

ΠΡΟΣ

Το Συμβούλιο Δημοτικής Κοινότητας Αλεξανδρούπολης

Κοιν.: Αντιπεριφερειάρχη Έβρου,  Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης

 

Κκ. Συνάδελφοι,

Στις 3 Μαΐου 2022 παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων στην Αλεξανδρούπολη. Όπως αναφέρθηκε από τον  Πρωθυπουργό αλλά και τον πρόεδρο της ΔΙΑΑΜΑΘ και Δήμαρχο Ξάνθης κ. Μανώλη Τσέπελη,  πρόκειται για την ολοκλήρωση ενός μεγάλου έργου για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στον τομέα της Διαχείρισης των Απορριμμάτων, καθώς το υπερσύγχρονο αυτό εργοστάσιο θα έχει ετήσια δυναμικότητα περίπου 46.000 τόνους απορριμμάτων από έξι συνολικά δήμους της ΠΑΜΘ.

Αν αφήσουμε τις επιμέρους αναφορές περί «αναπτυξιακής κοσμογονίας, η οποία συντελείται στην Αλεξανδρούπολη», θα πρέπει να επικεντρωθούμε στο γεγονός  ότι ένας τεράστιος αριθμός μεγάλων  φορτηγών θα μετακινείται σε καθημερινή βάση επί της οδού Άβαντος. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την τεράστια καταπόνηση του   πεπαλαιωμένου και διαβρωμένου οδικού δικτύου αλλά και τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Παρακολουθώντας τις εξελίξεις και, από   όσο μπορώ να γνωρίζω,   δεν αναφέρθηκε τίποτα για την αποκατάσταση της γέφυρας της περιοχής Πόταμου, ή την    ενίσχυση  ή την ανακατασκευή του οδικού δικτύου   από τον κόμβο της βιομηχανικής περιοχής έως τις εγκαταστάσεις της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων. Επίσης, δεν έγινε λόγος για οποιαδήποτε κατασκευή παράδρομων από τις δύο εξόδους της Εγνατίας οδού.

Η μόνη αναφορά που υπάρχει είναι αυτή του κ. Δημήτρη Πέτροβιτς στις 18/07/2021  στον  προσωπικό του λογαριασμό στο Fb, όπου   ανακοίνωσε πως υπέγραψε τη σύμβαση για την εκπόνηση – επικαιροποίηση των επιμέρους μελετών κατασκευής μιας νέας σύγχρονης Γέφυρας στον Άβαντα Αλεξανδρούπολης.

Ελπίζω ότι τα ως άνω θα έχουν προβλεφτεί «στον οργασμό της ανάπτυξης»  και το παρόν έγγραφο θα είναι η αφορμή μόνο, για να ενημερωθούμε επισήμως  από την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου και τον Δήμο Αλεξανδρούπολης.

Για τους λόγους αυτούς ζητώ από το Συμβούλιο να λάβει την ακόλουθη απόφαση.

1) Να διαβιβαστεί έγγραφο  ερώτημα προς την   Περιφερειακή Ενότητα Έβρου (Αντιπεριφερειάρχη κ. Δημήτριο Πέτροβιτς)  και τον Δήμο Αλεξανδρούπολης  (Δήμαρχο Ιωάννη Ζαμπούκη)  με το οποίο το Συμβούλιο να ζητά να απαντηθούν τα ακόλουθα ερωτήματα:

α) Ποιες ενέργειες έχουν γίνει, ώστε να αποκατασταθεί ή κατασκευαστεί νέα γέφυρα στην περιοχή Πόταμος επί της επαρχιακής οδού Αλεξανδρούπολης – Άβαντος.   

β) Ποιες ενέργειες έχουν γίνει, ώστε το οδικό δίκτυο  από τον κόμβο της Βιομηχανικής Περιοχής Αλεξανδρούπολης έως την Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων   να  είναι τεχνικά συμβατό  με τις ανάγκες που καλείται να εξυπηρετήσει σήμερα;

γ) Υπάρχει προγραμματισμός και σχεδιασμός για την υλοποίηση παράδρομων από τις δύο εξόδους της Εγνατίας Οδού;

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Γ. ΜΕΡΚΟΥΡΗΣ

Σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας Αλεξανδρούπολης & Μέλος του Δ.Σ. ΤΙΕΔΑ Α.Ε

 

Ο Έβρος δεν χωρίζεται – Ενότητα, Ανάπτυξη, Μέλλον

  Ως ενεργός πολίτης αυτής της ευαίσθητης και ιστορικά φορτισμένης περιοχής, αισθάνομαι την ανάγκη να τοποθετηθώ ξεκάθαρα απέναντι σε μια πρ...